Veckans tips: Hur man kan spara pengar

Jag får 400 kr i månadspeng. Med de pengarna ska jag kunna klara mig i en hel månad.
Jag spenderar mest pengar på kläder och tidningar. Fast mest kläder.
Och det är väldigt svårt då, om jag ska ut och shoppa, att liksom veta vad det är jag verkligen behöver, så att jag inte bara köper något.
Jag brukar oftast sätta mig ner med datorn, block och penna och gå in på massa klädhemsidor och skriva ner det jag ser som jag tycker är snyggt, affären och priset.
Sen så väljer jag ut det som är viktigast som jag vet att jag behöver och så köper jag det (oftast ;)).
Får jag sen pengar över så kan jag köpa det jag gillade.
För att då spara pengar (jag går aldrig runt med mycket pengar i plånboken) så har jag en skrin som jag lägger ner lite av mina pengar i, en hundring typ.
Så när jag åker ut och shoppar så köper ju jag inte upp för den där hundringen, och för eller senare så glömmer jag bort att jag har den där. :P
Så nästa gång jag får månadspeng så har jag ju en hundring extra! :D

Vet inte om detta skulle funka på er, men det funkar på mig. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

Har du en blogg?:

Vad vill du kommentera?♥:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!