Bloggtips

Jag kände bara för att ge er lite tips om hur man får en bra blogg och många läsare!
Inte för att jag har supermånga läsare och massor av kommentarer men jag har inte varit så aktiv som jag är nu på ett bra tag och hoppas verkligen på att få fler...
Det finns nog inget jag hatar mer med bloggar än när den inte uppdateras varje dag. Visst; om man har något viktigare för sig, eller är bortrest så kanske det är okej, men då tycker jag att man ska skriva att man inte kommer vara så aktiv på ett tag.
Men om man inte "orkade" blogga eller inte hade någon blogglust eller inspiration, så anser jag att man borde ha en bloggpaus.
Skriv minst tre inlägg om dagen, och om det är en modeblogg borde det innehålla en dagens outfit om du frågar mig. Det är intressant att se olika personers klädstil; det säger dessutom en del om en också.
Over all: Var aktiv varje dag, då kommer fler att följa den ;)



En blogg med bara en massa text är så himla tråkigt...
Många fina bilder (som du själv tagit, eller som du lånat från weheartit.com/google) kommer att göra inläggen intressantare! Om du har en systemkamera eller en väldigt bra kamera så ta coola bilder och lägg upp dem!
Du kan även redigera bilder, lägga till ett citat, eller göra ett collage!
Over all: Många bilder gör dina inlägg intressantare och "ger bloggen lite liv"!



Bestäm dig: Vad ska din blogg handla om?
Den kan handla om mode, foto, mat, natur, kändisar, skönhet....
Om du inte har ett ämne, kommer ju din blogg inte handla om någonting. Då blir det ju bara en massa inlägg om ingenting... 


Du kan inte förvänta dig att få hur många läsare/kommentarer som helst om du inte går in på andras bloggar och kommenterar. Kommenterar typ; cool väska, snygg outfit, gullig hund eller vad nu inlägget handlar om...
Titta även på tidigare kommentarer i det inlägget du kommenterar och kolla in deras bloggar och kommentera där! Andra kommer att se din kommentar och kolla in på din blogg och kanske följa den, eller så..
Man kan inte förvänta sig att få om man inte ger, eller???



Sist av allt; SKRIV ORDENTLIGT!
Det ser så slarvigt ut när folk skriver förkortningar och inte använder rätt grammatik. Jag blir bara helt snurrig..
Man vill ju inte läsa texten heller för den ser ju så slarvig ut?
Nej, skriv ordentligt och använd rätt grammatik och din text kommer se "renare" och intressantare ut! ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

Har du en blogg?:

Vad vill du kommentera?♥:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!